דפים

יום שבת, 15 במאי 2010

Fancy a smoke?

עם השנים הנטייה שלי לעשן עברה אין ספור פאזות, עד שלבסוף קיבלה צורה של תחביב חברתי לשעות הערב, שלרוב ילווה שתיית אלכהל. כלומר, הריאות שלי לא דורשות ניקוטין ואני לעולם לא אעשן בהליכה, אבל לדימוי הויזואלי שיוצר הגוף, היד הכפופה והאצבעות החופנות סיגריה יש עליי כוח מאגי. ואם כבר טקס, אז שיהיה מחושב ומדויק, או במילים אחרות, "דווידוף" מגנום, בקופסא רחבה ושטוחה בעלת שני התאים, או לייט (בשום פנים לא סלימס), מצת בנזין משובץ צדף, מאפרת קריסטל...
יום בהיר אחד ביקר אותי רעיון מבריק: למה שהסיגריות לא יהיו צבעוניות? ואז נזכרתי בסיגריות האלה עם השם הנורא רוסי, "סובראנייה" (אסיפה), שניסו להיכנס לשוק המקומי במסע פרסום די מאסיבי לפני כמה שנים. אז לא התחברתי, אבל עכשיו... כמובן שאף קיוסקאי ברדיוס של חמישה קילומטר ממקום מגוריי לא שמע על דבר כזה, אבל לא אמרתי נואש.
בשיא חיפושיי ראיתי סופסוף את ה"סינגל מן" של טום פורד, ומה מופתע היה ידידי מיסטר מאסטרמיינד לקבל טלפון לילי והיסטרי: "היא מעשנת את הסיגריות הוורודות שלי! ג'וליאן מור, בסרט!" וכך היה. מור, בדמותה של צ'רלי, מניחה איפור סיקסטיזי בבודואר מעורר ההשתאות ומקבלת את פני ג'יימס כשבידה סיגריית פוקסיה בעלת הפילטר הזהוב. זה מה שקורה כשמישהו כמו פורד חייב לעמוד במגבלות תקופתיות בכל הקשור לתלבושות -במקום, הוא מתפרע בעיצוב הסט, עד כדי פרטים כמו הסיגריה המדוברת. ונראה שהוא נהנה. וגם אנחנו.
אתמול, די במקרה, השגתי את מבוקשי. בדרך אל הים, בבוגרשוב פינת הירקון, נאט פינקרטון שבי לחש לאוזני שאם יש מי שיקנה סיגריות כאלה, אלה הם התיירים -היש מקום יותר תוריסט-פרנדלי מקרבת הים? בנסיבות הקיימות גם המחיר לא היה מפתיע -שערורייתי, אך לא מפתיע: 39.90!!!
בתוך קופסת דגראדה צבעונית עם הטבעת זהב של נשר דו-ראשי, סמלה של הרוסיה הצארית, נחות להן, עטופות בנייר פרגמנט זהוב, סיגריות "סובראנייה קוקטייל" כיאלו היו גירי פסטל: פוקסיה, לילך, צהוב, סלאדין וורוד בייבי.
אבל הן לא רק יפות. "סובראנייה" , אחד ממותגי הסיגריות הוותיקים בעולם, נוסד בלונדון של 1879 על טהרת יצור ידני במסורת הרוסית , ועד מהרה הפך לספקם הרשמי של כמה מבתי המלוכה האירופאיים. כך שיש לנו כאן סיגריות פרימיום ליציאה -כן, ב"וויקיפדיה" קוראים להן evening-out style! אפילו לצ'ארלי, שלא הייתי מתנגדת לרבוץ קצת בחדר השינה שלה (ראש מיטה בריפוד איקאט טורקיזי, טלפון בצבע תואם, שייקר ושתי מנורות-זר שאי-אפשר-לתאר), אין מספיק מזומנים בשביל לצרוך את היפייפיות האלה על בסיס יומיומי -כשהיא לבד, בלי תסרוקת ואיפור וגבר נאה באופק, הסיגריה שבידה היא לבנה וכנראה פחות מיוחסת.
אה, והן כמובן מסרטנות, אפילו שזה רק mg 0.7. מישהו עובר בדיוטי?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה